Data dodania: 12.09.2018
Szanowni Państwo zespół ekspertów naszej placówki opracował innowację metodyczną "Edukacja w ruchu", którą polecamy wszystkim zainteresowanych nauczycielom pracującym z dziećmi w wychowaniu przedszkolnym oraz klasach 1-3 szkoły podstawowej.
Przedszkole oraz pierwsze klasy szkoły podstawowej to najważniejszy etap w edukacji każdego człowieka. Jednym z kluczowych obszarów wspomaganych w ramach wszystkich oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych jest szeroko pojęty rozwój dziecka w optymalnych dla jego potrzeb warunkach. W ramach pracy z Matą Edukacji w Ruchu, proponujemy celową i zaplanowaną aktywizację dzieci w postaci włączenia w ich aktywność poznawczą, społeczną i emocjonalną optymalnej dawki ruchu i działania. Chcemy, aby dzieci nie tylko się ruszały wg zaprojektowanych przez nas gier i zabaw, ale żeby same wymyślały zabawy i gry, do których zaproszą rówieśników i dorosłych.
Przygotowując dzieci do osiągania coraz wyższego poziomu myślenia i rozwiązywania problemów, nauczyciel wykorzystuje treści wszystkich obszarów edukacji i musi postawić nacisk nie tyle na wykorzystanie kart pracy ile na dobrze zorganizowaną i ukierunkowaną aktywność ruchową dziecka.
Mata edukacji w ruchu, to pomysł na wielokierunkowe oddziaływanie, a zarazem pobudzanie dzieci do uczenia się w ruchu oraz w ramach różnych akcji, które służą pobudzeniu ciekawości, motywacji i emocji stanowiących przecież filar wszystkich procesów uczenia się ludzkiego mózgu.
Opracowanie i wprowadzenie na rynek edukacyjny Maty Edukacji w Ruchu zostało poprzedzone diagnozą sytuacji związanej z zasobami warsztatu pracy nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej a także potrzebami i możliwościami rozwojowymi, psychofizycznymi oraz edukacyjnymi dzieci w weku od 3 do 8 lat. Z rozpoznanymi potrzebami wiąże się również nierozerwalnie, konieczność podnoszenia efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań metodycznych, programowych i organizacyjnych odpowiadających potrzebom współczesnych dzieci, do których to rozwiązań zobowiązują nauczycieli nie tylko ich wewnętrzne przekonania ale również przepisy prawa oświatowego.
Mata pozwala na włączenie w procesy edukacyjno-wychowawczo-opiekuńcze najistotniejszej dla procesów uczenia się i nauczania dziecka, sfery rozwojowej czyli fizyczności a tym samym ruchu. Dzięki temu rozwiązaniu nauczyciel jako tutor i moderator procesu uczenia się, uwzględnia nie tylko wnioski dotyczące wartościowych dla uczenia się funkcji organizmu ale również odpowiada na konieczność kształtowania w dzieciach podstaw do nabywania kompetencji kluczowych takich jak:
- kompetencje w zakresie czytania i pisania;
- kompetencje językowe;
- kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych,
- kompetencje cyfrowe – w tym nauka kodowania;
- kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
- kompetencje obywatelskie;
- kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
- kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami.