Przygotowywana reforma programowa wywoła szereg zmian w systemie edukacji. Do klas pierwszych szkół podstawowych zostaną przyjęte dzieci sześcioletnie. Ze względu na ich możliwości percepcyjne wynikające z naturalnego rozwoju musi ulec zmianie sposób nauczania w klasach młodszych. Podstawową formą działalności sześciolatka nie może stać się tylko i wyłącznie nauka. Nauczyciele, biorąc pod uwagę fizjologię i potrzeby rozwojowe dziecka, będą musieli zmodyfikować metody nauczania i formy pracy, tak by dostosować je do możliwości uczniów.
Proponujemy państwu dwu modułowe szkolenie z powyższego zakresu.
Moduł I
Planowanie i organizacja pracy dydaktyczno – wychowawczej z dzieckiem 6 letnim, z uwzględnieniem wymagań podstawy programowej
Zagadnienia:
- planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela i tworzenie programów własnych kryteria diagnostyczne;
- metody oraz formy pracy z dzieckiem 6 –letnim w szkole podstawowej z uwzględnieniem specyfiki rozwoju emocjonalno – społecznego dziecka.
Moduł II
Zagadnienia:
- możliwości wykorzystania wyników obserwacji do pracy z dzieckiem w klasie 1 – diagnoza 6 latka w szkole;
- współpraca nauczycieli i rodziców w kontekście potrzeb rozwojowych, możliwości edukacyjnych i bezpieczeństwa dziecka 6 letniego w szkole.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych