Nasza oferta






EWALUACJA SZKOLNEGO PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO ORAZ PROGRAMY PROFILAKTYKI ZGODNIE Z WYMOGAMI NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ ORAZ INNYCH ROZPORZĄDZEŃ

Oferta szkolenia przygotowywana jest indywidualnie do potrzeb placówki, uwzględniając jej priorytety wychowawcze, potrzeby wynikające z uwarunkowań zewnętrznych oraz misji szkoły. Ponadto uczestnicy kursu mają możliwość poznania sposobów, metod i narzędzi ewaluacji.

Zajęcia uwzględniają również nowe wymagania w ramach Programu „Zero tolerancji dla Przemocy w szkole.”

Cele:

  • zapoznanie się z podstawą prawną pracy wychowawczej szkoły;
  • poznanie i sformułowanie poszczególnych etapów budowania programu wychowawczego;
  • dobór zadań wychowawczych i analiza potrzeb szkoły
  • oraz środowiska;
  • poznanie sposobów i dobór narzędzi ewaluacji.

Zagadnienia:

  • podstawy formalno-prawne wychowania szkolnego;
  • procedura budowy programu wychowawczego;
  • ewaluacja szkolnego programu wychowawczego;
  • priorytety działań wychowawczych i profilaktycznych w obszarze wychowania i opieki;
  • zasady tworzenia programów profilaktycznych;
  • analiza osobistych przekonań dotyczących oddziaływań profilaktycznych;
  • różne podejścia do profilaktyki – od historycznych porażek do współczesnych sukcesów;
  • kto ma być wykonawcą działań profilaktycznych w szkole – możliwe rozwiązywania,
  • co utrudnia nauczycielom zajęcie się tematem profilaktyki – czynniki strukturalne i osobiste.

Czas trwania szkolenia: 10 godzin dydaktycznych. 6 godzin dydaktycznych pracy warsztatowej + 4 godziny pracy edukatora, analizującego ankiety nauczycieli i przygotowującego raport dla dyrekcji placówki