Oferta szkolenia przygotowywana jest indywidualnie do potrzeb placówki, uwzględniając jej priorytety wychowawcze, potrzeby wynikające z uwarunkowań zewnętrznych oraz misji szkoły. Ponadto uczestnicy kursu mają możliwość poznania sposobów, metod i narzędzi ewaluacji.
Zajęcia uwzględniają również nowe wymagania w ramach Programu „Zero tolerancji dla Przemocy w szkole.”
Cele:
- zapoznanie się z podstawą prawną pracy wychowawczej szkoły;
- poznanie i sformułowanie poszczególnych etapów budowania programu wychowawczego;
- dobór zadań wychowawczych i analiza potrzeb szkoły
- oraz środowiska;
- poznanie sposobów i dobór narzędzi ewaluacji.
Zagadnienia:
- podstawy formalno-prawne wychowania szkolnego;
- procedura budowy programu wychowawczego;
- ewaluacja szkolnego programu wychowawczego;
- priorytety działań wychowawczych i profilaktycznych w obszarze wychowania i opieki;
- zasady tworzenia programów profilaktycznych;
- analiza osobistych przekonań dotyczących oddziaływań profilaktycznych;
- różne podejścia do profilaktyki – od historycznych porażek do współczesnych sukcesów;
- kto ma być wykonawcą działań profilaktycznych w szkole – możliwe rozwiązywania,
- co utrudnia nauczycielom zajęcie się tematem profilaktyki – czynniki strukturalne i osobiste.
Czas trwania szkolenia: 10 godzin dydaktycznych. 6 godzin dydaktycznych pracy warsztatowej + 4 godziny pracy edukatora, analizującego ankiety nauczycieli i przygotowującego raport dla dyrekcji placówki