Moduł I
Każdy uczestnik tego szkolenia dowie się jak może wykorzystywać metodę biblioterapii, a dokładniej jedno z jej narzędzi – bajki terapeutyczne, aby diagnozować i wspomagać rozwój emocjonalno – społeczny dzieci.
Uczestnicy zostaną także zapoznani z zasadami i wymaganiami, jakie dotyczą pracy z bajką terapeutyczną, aby jej wpływ przynosił oczekiwane efekty.
Zagadnienia:
- charakterystyka problemów wychowawczych;
- zapoznanie z sylwetką dziecka zalęknionego;
- poznanie schematu powstawania lęku;
- analiza uwarunkowań wywołujących lęki;
- zapoznanie z genezą biblioterapii;
- nabycie umiejętności dobierania właściwego repertuaru tekstów i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem literatury dziecięcej.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Moduł II
Każdy, kto posiada już wiedzę na temat budowy oraz zasad oddziaływania biblioterapeutycznego, jakie jest charakterystyczne dla bajek terapeutycznych, pozna szczegóły schematu konstruowania bajek terapeutycznych, a także otrzyma istotną wiedzę dotyczącą samodzielnego pisania krótkich bajek i opowiadań o charakterze terapeutycznym.
Zagadnienia:
- uświadomienie roli i specyfiki bajki relaksacyjnej;
- poznanie schematu bajki terapeutycznej;
- nabycie umiejętności doboru bajki psychoedukacyjnej i psychoterapeutycznej do sytuacji lękotwórczej;
- nabycie umiejętności konstruowania i analizowania projektów tekstów o charakterze terapeutycznym.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych