Nasza oferta






CZYNNOŚCIOWE NAUCZANIE MATEMATYKI W KLASIE I ZGODNIE Z NOWYMI WYMAGANIAMI PODSTAWY PROGRAMOWEJ

Koncepcja czynnościowego nauczania matematyki opiera się z jednej strony na podstawach metodologicznych matematyki jako nauki, z drugiej zaś strony na psychologii procesu kształtowania się pojęć. Operatywny charakter pojęć i podstawy psychologiczne procesu kształtowania się pojęć przyjęła Z. Krygowska w „Zarysie dydaktyki matematyki” charakteryzując koncepcję czynnościowego nauczania : „Czynnościowe nauczanie matematyki jest postępowaniem dydaktycznym uwzględniającym stale i konsekwentnie operatywny charakter matematyki równolegle z psychologicznym procesem interioryzacji prowadzącym od czynności konkretnych i wyobrażeniowych do operacji abstrakcyjnych”.
Zapraszamy na ćwiczenia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, którzy chcą wzbogacić swój warsztat zgodnie z wymaganiami nowej podstawy programowej.

Zagadnienia:

  • zapoznanie z metodą czynnościowego nauczania matematyki;
  • opracowanie scenariusza zajęć zgodnego z zasadami czynnościowego nauczania matematyki;
  • przykładowe zabawy, gry, ćwiczenia realizujące koncepcję czynnościowego nauczania matematyki w edukacji wczesnoszkolnej wg wymagań nowej podstawy programowej.

Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych