Koncepcja czynnościowego nauczania matematyki opiera się z jednej strony na podstawach metodologicznych matematyki jako nauki, z drugiej zaś strony na psychologii procesu kształtowania się pojęć. Operatywny charakter pojęć i podstawy psychologiczne procesu kształtowania się pojęć przyjęła Z. Krygowska w „Zarysie dydaktyki matematyki” charakteryzując koncepcję czynnościowego nauczania : „Czynnościowe nauczanie matematyki jest postępowaniem dydaktycznym uwzględniającym stale i konsekwentnie operatywny charakter matematyki równolegle z psychologicznym procesem interioryzacji prowadzącym od czynności konkretnych i wyobrażeniowych do operacji abstrakcyjnych”.
Zapraszamy na ćwiczenia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, którzy chcą wzbogacić swój warsztat zgodnie z wymaganiami nowej podstawy programowej.
Zagadnienia:
- zapoznanie z metodą czynnościowego nauczania matematyki;
- opracowanie scenariusza zajęć zgodnego z zasadami czynnościowego nauczania matematyki;
- przykładowe zabawy, gry, ćwiczenia realizujące koncepcję czynnościowego nauczania matematyki w edukacji wczesnoszkolnej wg wymagań nowej podstawy programowej.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych