Zajęcia wyjaśniają: czym jest próżniactwo społeczne, jakie zagrożenie może nieść syndrom myślenia grupowego, dlaczego w grupie ludzie są w stanie zachowywać się wbrew moralnym wartościom, wyjaśniają trudności z odpowiedzialnością i pokazują jak trudno czasem pojedynczemu człowiekowi przeciwstawić się zdaniu narzuconemu przez grupę. Jednym słowem: INSTRUKCJA OBSŁUGI KLASY dla Wychowawcy
Zagadnienia:
- zapoznanie z podstawową terminologią dotyczącą omawianych zjawisk, przedstawienie definicji
- omówienie charakterystyki problemu fobii szkolnej i wagarowania
- przedstawienie przyczyn, skutków, typologii zjawiska wagarowania
- praktyczne zastosowanie procedury analizy i oceny indywidualnego przypadku ucznia z problemem
- różnicowanie poszczególnych grup problemowych w obrębie zjawiska wagarowania
- omówienie strategii postępowania wobec problemu wagarowania w wymiarze grupowym
- strategie postępowania wobec problemu wagarowania w wymiarze uniwersalnym (działania podejmowane przez szkołę, nauczyciela, pedagoga, rodzica)
- szkolne procedury usprawiedliwiania i zwalania uczniów z zajęć lekcyjnych
w kontekście obowiązujących uregulowań prawnych
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych