Uczestnicy poznają ideę oceniania kształtującego i dwa jej podstawowe elementy, czyli planowanie celów lekcji i kryteriów sukcesu oraz rolę informacji zwrotnej w procesie uczenia się uczniów. Uczestnicy będą przygotowani do wprowadzania elementów oceniania kształtującego
w swojej pracy w szkole. Dyrektor szkoły otrzymuje od edukatora informację zwrotną na temat szkolenia, a miesiąc po szkoleniu konsultant naszej placówki kontaktuje się z dyrektorem szkoły, prosząc o jego opinię na temat przydatności szkolenia.
Zagadnienia:
- pomóc nauczycielom w analizowaniu stosowanych przez nich technik zadawania pytań
- i rodzajów zadawanych pytań;
- określić cechy efektywnego zadawania pytań;
- ćwiczenie umiejętności zadawania pytań kluczowych;
- ćwiczenie umiejętności oceny koleżeńskiej i samooceny uczniów;
- wypracowanie strategii wprowadzania oceniania kształtującego w szkole.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych