Sytuacje kryzysowe to nie zawsze wielkie katastrofy i nieszczęścia, ale też drobne niedopatrzenia, pomyłki, a nawet plotki, które nie znajdują potwierdzenia w rzeczywistości. Kryzysy wymuszają szybkie decyzje, nierzadko w warunkach presji czasu. Natychmiast dostrzega je otoczenie – w tym szczególnie media i środowisko rodziców. Otoczenie domaga się informacji i ponagla do działania. Nietrudno wówczas o podjęcie błędnej decyzji. W konsekwencji placówka traci wypracowany dotąd wizerunek, wiarygodność oraz zaostrza relacje z otoczeniem. Sprawne rozwiązanie sytuacji kryzysowej to umiejętność podjęcia walki na słowa – kto pierwszy ją podejmie – ten wpływa na opinię publiczną i massmedia.
Szkolenie z zakresu public relations w sytuacjach kryzysowych adresowane jest w szczególności do osób odpowiadających za kreowanie wizerunku placówki oświatowej.
Szkolenie składa się z dwóch części.
Prowadzi je specjalista do spraw public relations.
W części teoretycznej podejmuje następujące zagadnienia:
- zarządzanie sytuacją kryzysową;
- rodzaje kryzysów;
- przebieg sytuacji kryzysowej;
- uczestnicy kryzysów;
- zasady etyczne obowiązujące w kryzysie;
- program interwencji kryzysowej;
- komunikacja w sytuacji kryzysowej.
- W części praktycznej przybiera formę studium przypadku.
Korzyści płynące ze szkolenia:
- umiejętność szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych;
- umiejętność budowania strategii komunikacyjnej placówki w sytuacji kryzysu;
- utrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy w sytuacji kryzysowej;
- umiejętność przeprowadzania trudnych rozmów z mediami, współpracownikami i innymi podmiotami w sytuacjach kryzysowych.
Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych