Nasza oferta






SZKOLENIE JAK PRACOWAĆ METODĄ PROJEKTU EDUKACYJNEGO W SZKOLE

Podstawa programowa kształcenia ogólnego z 2008 roku stworzyła konieczność sięgnięcia po nowe metody nauczania. Określone w niej cele nauczania, najważniejsze umiejętności oraz wymagania ogólne i szczegółowe do poszczególnych przedmiotów, a wreszcie zalecane warunki i sposoby realizacji otworzyły możliwość zmiany tradycyjnego modelu nauczania. Dając tym samym możliwość wykorzystania przez szkoły metody projektu edukacyjnego, do realizacji powyższych założeń.
Metoda zespołowego projektu edukacyjnego jest szczególnie odpowiednim sposobem kształcenia na III i IV etapie edukacyjnym.

Szkoła, a szczególnie wychowawcy, w postaci projektu gimnazjalnego otrzymują umocowane w prawie oświatowym dobre narzędzie pracy wychowawczej. Dla wielu uczniów doświadczenie związane z realizacją projektu gimnazjalnego będzie jednym z najważniejszych wspomnień wyniesionych ze szkoły. Wykonanie razem z rówieśnikami poważnego, samodzielnego zadania, jego publiczna prezentacja i na koniec docenienie przez dorosłych oraz rówieśników to dokonanie, które pomaga ukształtować pozytywny obraz samego siebie. Doświadczenie i wynikłe z niego poczucie, że „mogę” i „potrafię” stanowią bardzo pożądany efekt wychowawczy.

Współczesna szkoła, w tym również awans zawodowy, wymaga od nauczycieli ciągłego doskonalenia i wzbogacania własnego warsztatu pracy. Ważne jest, więc aby nauczyciel wiedział jak tworzyć i realizować w praktyce szkolnej innowacje pedagogiczne, programy własne i projekty edukacyjne. Głównym celem tego szkolenia jest nabycie umiejętności tworzenia projektu edukacyjnego. Uczestnicy poznają również różnice między innowacją, programem i projektem edukacyjnym oraz sposoby ich wdrażania w praktyce szkolnej.

Zagadnienia:

  • uświadomienie różnic między innowacją, programem i projektem edukacyjnym;
  • poznanie walorów projektu edukacyjnego;
  • wskazanie form realizacji, prezentacji i oceny projektu edukacyjnego;
  • tworzenie projektów edukacyjnych – ćwiczenia.

Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych