Szczególna uwaga będzie zwrócona na praktyczne umiejętności komunikacyjne z pogranicza obszarów: wywierania wpływu, świadomego kreowania wizerunku, asertywnego stylu reagowania na agresję. Umiejętności, które przydatne są zwłaszcza podczas przeprowadzania rozmów z rodzicem oporującym, roszczeniowym, agresywnym.
Zagadnienia:
- diagnoza wzajemnych oczekiwań na płaszczyźnie rodzic- szkoła
- różnorodność „osobowości” rodzicielskich i postaw wobec szkoły
- analiza współczesnych problemów rodziny w kontekście współpracy ze szkołą
- jak nawiązać dobry kontakt i zachęcić do wspołpracy
- wzbogacanie umiejętności interpersonalnych
- zasady skutecznej komunikacji na płaszczyźnie ról: nauczyciela – wychowawcy oraz rodzica – sojusznika
- kapitulacja, pacyfikacja, traktat o obustronnym rozbrojeniu, sojusz – rózne strategie współpracy, ich celowość oraz umiejętność wprowadzenia
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych